donderdag 17 december 2015

Ambras.

Een onheilspellende titel, niet?

Maak eens een snel en makkelijk kleedje, dacht ik.
Doet da van den eerste keer met knoopsgaatjes, dat is nog zo handig, vond ik.

De mamnesia, oftewel een beire (check mij nog jongerentaal gebruiken, en dat voor een 30'er!) goede benaming voor vergeetachtigheid na de bevalling, is hier - bijna 9 maanden post-partum - nog steeds hoogtij aan 't vieren. Soms is dat grappig, maar veel vaker is dat geweldig ergerlijk en frustrerend.
I blame mamnesia dus voor het wissen van mijn gevecht met de winterjas van Babette.

Goed, het project was dus een kleedje voor kleine grote Estelle. Een gewoon, effen bovenstuk met twee knopen op de schouders, gebaseerd op dit idee van de droomfabriek, met daaronder een gewone rimpelrok. Het stofje is een mooie Soft Cactus: Flowerworks, van de vorige collectie weliswaar. (Die nieuwe collectie is trouwens wow!) Gevoerd met een effen mint katoentje.

Alles ging dus uitstekend, tot op het einde. Die knoopsgaten. Echt, ik had zin om mijn masjien buiten te gooien. Vraag het maar aan De Vent, die een beetje bezorgd keek toen ik dat spel een rammeling aan 't geven was.

Fin, eind goed, al goed, de knoopsgaten zijn er gekomen na drieëndertig keer opnieuw beginnen. Maar ik denk dat het volgende project er toch ene wordt met rits, nah!

Zie, zie, zieeee:



2 opmerkingen:

  1. O ja, been there, done that, knoopsgaten zijn ook mijn beste maatjes niet. Maar 't is wel een bèreschattig kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen