zaterdag 2 januari 2016

Tis feest (geweest)

Naar 2015-gewoonte ben ik weer tien trams te laat met mijn blogbericht, maar beter laat dan nooit zeker?

Het was voor mij een uitgemaakte zaak: voor de feestdagen zouden mijn girls mama-creaties dragen. Ik was er deze keer zelfs vrij snel aan uit wat het zou worden!

Voor Estelle, iets snel maar makkelijk. Het werd een combinatie van een bovenstuk zoals dat van de droomfabriek, met twee knopen bovenaan om te sluiten. Een A-lijntje zou mijn bolletje niet flatteren, dus koos ik ervoor om vanaf de navel een rimpelrokje aan het bovenstuk te zetten. Ik voerde enkel het bovenstuk want ze draagt er toch een kousenbroek onder. Het stofje is intussen al so yesterday want het is van de vorige collectie van Soft Cactus. Maar nog steeds ohmygodwaaw. De nieuwe collectie is intussen uit en staat al op mijn verlanglijstje. Misschien kan een deel van het nieuwjaarsgeld daaraan gespendeerd worden.

Patroon: bovenstuk gebaseerd op De Droomfabriek, rimpelrok
Stof: Flowerworks groen - Soft Cactus (Collectie 3)
Voering: Uni-katoen Mint van bij Liesellove

Betoverende blik.
Vele, vele hartjes voor haar.

Babette, mijn peutermeisje, daarvoor ging ik wel ne keer zot. Ik kocht voor het eerst in mijn naaileven een patroon van een kleedje. Na het jasje dat ik met haar patroon maakte, had ik een positieve ervaring (echt, wat een easy uitleg, met duidelijke prentjes en al, ik ben fan) met Ienemiene. Toen bekend werd gemaakt dat ze een mix&match patroon ontworpen had voor een heuse feestcollectie, Once Upon a Party, gingen mijn radartjes in mijn hoofd vollenbak aan het draaien. Met twee meisjes en maten van 92 tot 164, zou dat zijn geld wel opbrengen, dacht ik.

Er was ook triest naainieuws in december: Liesellove sluit binnenkort haar elektronische deuren. Ik bestelde er dus nog eens een ohzoschoon stofje met de klinkende titel Farmhouse Pond Vintage Cherries. In de kleerkast hing toevallig (ha ha, as if) een truitje met exact hetzelfde kleur als de kersjes, en schattige goudachtige knoopjes. Ideaal dus.

Ik koos voor het geplooid voorpand, met een klokrok eronder. De jurk is volledig gevoerd (ik zei toch dat ik ne keer zot ging?) met een effen meloen katoentje - ook Soft Cactus - dat ik bestelde bij Lolita.
De rits is blind, en echt, volledig blind. Ik blonk bijna uit mijn vel van trotsigheid.

Tussendoor poseren: ziehier het geplooid voorpand
gecombineerd met het klokrokje (nog niet omgezoomd)
en een koortsige néé-peuter

Rits? Welke rits?
Volgende uitdaging: doorlopende prints!

Om het geheel toch wat te 'breken' (hoewel dat niet nodig is bij zo'n kleine koddig spookjes) voegde ik riemlusjes toe en maakte uit het meloenkatoentje een lint om op dat peuterbuikje te strikken.

Eén van de best-gelukte aan-foto's:

Patroon: Once Upon a Party - by Ienemiene
Stof: Farmhouse Pond Vintage Cherries (Moda)
Voering: Meloen - Soft Cactus (Collectie 4)
Truitje: JBC



1 opmerking: