zaterdag 20 mei 2017

Hippo pj's

We bloggen nog eens in retard. Deze pyjama die ik maakte voor Estelle, was namelijk al een tijdje klaar. Maar het leven zoals het is hé: ze paste de pyjama, dartelde er mee rond, en toen had ze er een accidentje mee. (Hoera voor zindelijkheidstraining trouwens. Kan iemand mij alstublieft beloven dat dit de moeilijkste fase van het ouderschap is? Ja? Dank u!) Dus ja, pyjama in de was, en daarna op/in/tussen de strijkstapel. Ahum... #enoughsaid. Fin, nu het ding eindelijk gestreken is en het kind er terug in gestopt, was het tijd voor foto's nà badtijd en voor bedtijd. Propertijd dus.

"Gewoon" poseren, dat is nog een beetje moeilijk. We moeten het voorlopig dus met dit type foto's stellen: 


Pas op, ze kàn het wel hoor. Al heeft ze dan een zeer uitgesproken "wat is uw probleem feitelijk" attitude over zich. Zo'n expressief kind, echt waar, tranen van 't lachen daarmee!


Genoeg cuteness geshowd, let's talk fabric! 

Het stofje in kwestie is een stockverkoop-stofje van bij Stof op Zolder ergens vorig jaar (samen met de skater-billie-stof). Ik wist onmiddellijk wat ik ermee ging maken, maar het werd dus wat op de lange baan geschoven. 

Ik koos opnieuw voor fast sewing (en slow blogging #schaterlach) en haalde de Viola legging terug boven, die lag trouwens nog niet ver. Ik verkortte de 98 wel met 5 cm en zette er dan een grijs gemêleerde boordstof aan (ook Stof op Zolder).  
Voor het bovenstuk werd het een Mitch sweater, die ik onderaan omzoomde in de plaats van met boordstof te werken. Ik zei eerder al dat dat een heerlijk patroon is om mee te werken, en daar blijf ik ook bij. 

Om af te sluiten, twee foto'tjes die ik u niet wil onthouden. Mijn zot spook :-)



Stof: nijlpaarden uit stockverkoop, grijze boordstof : bij Stof op Zolder
Patroon: Viola legging - La Maison Victor maart-april 2015
Mitch sweater  - La Maison Victor sept-okt 2016


Follow me!
BlogLovin: klik hier
Instagram: klik hier





10 opmerkingen: