maandag 19 juni 2017

over instant crushes en combinatietwijfels

Toen bekend werd dat een nieuwe See You At Six collectie in de maak was, wiebelde ik al wat heen en weer op mijn stoel. De vorige collectie was namelijk ook zooo mooi... Ik maakte daar toen mijn veilingstuk voor Bloggers For Life uit, en een lieflijke jurk voor Babette (ik kom hier net tot de vaststelling dat ik die jurk nooit heb geblogd, maar ze draagt hem hier ).

En toen werd de preview van de foto's gelanceerd bij Debora en Naomi en was ik verkocht. Ik kreeg al een stresske want hoe ging ik hier in godsnaam uit kiezen? Ik had nog efkes de tijd, want de stoffen zouden op 16/06 in de winkels te verkrijgen zijn.

Wou het toeval nu dat mijn Limburg-vriendinnetje op 17/06 (voorbije zaterdag dus) zou langskomen! Zoals eerder gezegd is zij ook begonnen met naaien voor haar kinderen, en wou ze graag eens een naai-date doen. Daaraan wou ze ook een stof-shop-moment koppelen (see what I'm doing here? Een ander de schuld geven voor mijn uitgaven #schaterlach), want in Limburg zijn blijkbaar amper bakstenen stoffenwinkels te vinden in de buurt van Sint-Truiden?! Als iemand van jullie daar toch een adresje kan van bezorgen, doe dat maar onder mijn bericht. Ik ken iemand die jullie dankbaar zal zijn ;-). En anders, er is een gat in de markt!

We trokken dus naar Stof op Zolder. Zoeken naar de nieuwe stofjes was echt niet moeilijk. We konden rechtstreeks naar de kniptafel lopen. Een beetje zoals toen met de Eva Mouton hype (daar hebben jullie overigens nog een blogpost over tegoed). Het was moeilijk kiezen, maar uiteindelijk ging ik voor de roestige ruitjes, de vissen in french terry, de vissen in katoen en de blauwe vlaggetjes. Ah ja en de bijpassende boordstoffen. Hoe zalig is dat trouwens! Goed gezien van de ontwerpsters!

Ik maakte op één dag twee kledingstukken. Dat is niet van mijn gewoonte. Ennn ik blog ze binnen de twee dagen. Wow. Er worden hier records gebroken, y'all!

Eerst nam ik de roestige stof met ruitjes. Hier had ik een glitterelastiek bij gekocht om als rimpelrokje te verwerken. Opnieuw overschatte ik mijn oudste dochter (nochtans was het nog niet zo lang geleden dat ik mij had voorgenomen dat niet meer te doen) en kocht ik 40 cm. Ergens wel een beetje een geluk want er zat wat verschil op de ruitjes. Nadat ik alles mooi recht had bijgeknipt, kon het rimpelen beginnen. Heerlijk hoe die stof door mijn handen glijdt. Na een eerste pasbeurt was duidelijk dat ik veel te enthousiast was geweest. De zoom heb ik nog eens omgezoomd. Nu nog is de rok iets te lang naar mijn goesting. Maar bon, aangezien dat kind toch groeit als kool, laat ik het maar zo. Voor ik het goed en wel besef, zal ik die zoom weer mogen uitlaten, ge gaat dat zien.

De french terry vissen, daar zag ik een Billie in. Maar dan wel één zonder mouwen. Hoe ik dat deed? Ik nam het voorpand en achterpand van de Billie, en hing er geen mouwen aan, haha. Daarna mat ik met mijn lintmeter het armsgat, knipte een strook boordstof van 75% van die lengte op een hoogte van 5 cm. Onderaan zoomde ik de Billie gewoon om.

Voor de foto's heb ik beide stukken samen laten passen, iets van twee vliegen in één klap. En hoewel het in de lookbook ook eens samen wordt gepresenteerd, twijfel ik toch nog wat over de combinatie. Een kleine rondvraag bij vier mensen leverde een gelijkstand op. Dus bij deze de vraag aan jullie: wat vinden jullie van de combinatie? Doen of niet?

Hoe groot is die toch aan 't worden... 

Ongeveer mijn gezicht bij het zien van de collectie CU@6-stoffen

Vooraanzicht
(btw: hoera! We zijn aangekomen in het tijdperk van écht poseren: handjes in de zij en smile! :) )

 


Zij






Rug







En dan nog een paar foto's die te cute zijn om jullie te onthouden :)

wie neemt wie op sleeptouw? :)

detail van de afgewerkte armsgaten


That face, that smile.
Mijn schattige miezemuis

Stof: See You At Six -  Fish (french terry) en  Grill (katoen) - bij Stof op Zolder
Patroon: aangepaste Billie (Zonen 09)  - rimpelrokje


Follow me!
BlogLovin: klik hier
Instagram: klik hier

11 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan door Billie zo zonder mouwen! Ik had het geluk één van de bonnen te winnen en kon dus wel wat kopen 😉 weet je, ik twijfel ook over deze combinatie. Zelf zou ik het waarschijnlijk ook niet snel combineren maar op foto ziet dat er best ok uit eigenlijk... Al help ik je nu vast niet met een keuze te maken #haha
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het en was stikjaloers! Zo een prijs had ik ook wel willen winnen ;-).
      Ze droeg het topje maandag met een jeans-shortje, lekker veilig :-p.

      Verwijderen
  2. Jawel! Ik sluit mij aan bij het pro-team. Onverwachte combinaties zijn dikwijls de beste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zeggen dat het echt toevallig was hé! Ik had de twee stukken niet gemaakt met de intentie samen te laten dragen. Maar toen lagen ze bij elkaar op de tafel :-)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze collectie is er echt bonk op. Zalig gewoon.
    Jij maakte pareltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slim gezien van die Billie! Ik vind de combinatie perfect kunnen. Natuurlijk! Het is niet voor de hand liggend, maar dat maakt ze eens zo interessant en de kleuren gaan mooi samen. Maar als je twijfelt dan combineer je het toch gewoon met iets waar je wel zeker van bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :-).
      Ja, ze droeg het topje maandag op een jeansshort, dat zag er veiliger uit, maar vooral beter als schoolkledij ;-).

      Verwijderen
  6. Hilarisch, die tweede foto!
    En ik ben fan van de combinatie, ik zou niet weten waarom niet. Volg je eigen gevoel en laat het kind het al dan niet samen dragen, geen kat die daarover zal vallen x

    BeantwoordenVerwijderen