donderdag 23 maart 2017

in de wolken

Dat mijn kinders niet bepaald marmotjes zijn die het klokje rond slapen, dat is niets nieuws. Toen ik de wolkjesstoffen zag, was ik op slag verliefd (én hoopvol!). Ik kocht een lap van de roze variant voor Babette, en de blauwgroene voor Estelle. En toen gebeurde wat hier vaak gebeurt: ik begin er aan, en het blijft liggen. In blogland worden dat UFO's genoemd: UnFinished Objects. En ik heb altijd wel een reden hoor.

Deze keer was ik voor Babette begonnen met een rechte broek uit SVDHZ2, afgewerkt met pijpboordjes onderaan en een rekker bovenaan. Daarna maakte ik uit de rest een Billie. Maar die bleek veel te kort uitgevallen. Het gevloek kon men horen tot mijlenver. Een boord van 10 cm eraan zetten, zou belachelijk geweest zijn. Dus het stuk vloog in een hoek. Samen met de broek (ah ja, ge kunt dat kind toch moeilijk in een onafgewerkte pyjama steken zeker). 

En op een dag (dag kabouter Wesley! dag Jonas Geirnaert!) blogde Fabienne van 128 slaapgerief in exact hetzelfde stofje. Ik waagde mijn kans en vroeg of ze daar toevallig geen stuk van over had. En ja hoor, binnen de week had ik het in mijn bezit! En het bleek nog een grote lap te zijn: ik denk dat het een half metertje was. Ik zette de schaar in de veel te korte Billie (ja, dat klinkt contradictorisch, maar wàcht), ter hoogte van de borst, en rimpelde de lap roze wolkjesstof er aan. Ik besloot NIET te zomen tot het kind het gepast had, iets van ezels en stenen. Toen ze het eenmaal aan had/wou/kon, vond ik het best wel nog schattig als slaapkleedje, dus zoomde ik gewoon om en dat was dat. 
Nvdr: Babette zit nog steeds in de fase van het "foto-gezicht". 





Mààr. Dan stond ik daar nog steeds met die pyjamabroek waar niets bij paste. Ik besloot een witte longsleeve te kopen (Hema), en mijn lieve collega Piepow flockte er de tekst "sleep" op waarbij de e's de wimpertjes waren die je ook in de stof terugvindt. Ik vond het idee op Pinterest, natuurlijk. Nu maar hopen dat Babette dat opschrift ook toepast ;-). 



Ha, het werkt al: 



De wolkjesstof voor Estelle werd voorlopig enkel een bovenstukje, ook een Billie-patroon maar dan met een twist: ik legde het voorpand een tiental centimeter van de stofvouw en plooide dat naar binnen. Extra buikruimte, hoera! Who likes spannende pyjama's anyway? De broek is trouwens deel van een ander geheel (een C&A pyjama).
Nvdr: Foto's nemen van een licht koortsig, vermoeide, net gewassen peuter, ziet er zo uit. Hallo, avondhumeur! 



Slaapwel meisjes! 



Patronen: Billie + rechte broek SVDHZ2
Stof: Stof op Zolder

BewarenBewarenBewarenBewaren

11 opmerkingen:

  1. Nu ga je zo geode nachten hebben! Dat kan niet anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha. Altijd zo grappig, die schrijfsels van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik zal van een goeie leerkracht Nederlands gekregen hebben zeker ;-).

      Verwijderen
  3. Ha hier zijn ze dan! Leuk dat het nog goed af liep! Sweet dreams!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja amai, het heeft zijn tijd gekost alleszins om hier op de blog te geraken alleszins. Nogmaals een dikke merci hé!

      Verwijderen
  4. oh zie! En Fabienne, dat nu toch echt eens een lieverd van het hoogste soort eh :)
    Je maakte mooi slaapgerief! Ik makate er ook, al raakte het niet geblogd en is die van Mila alweer op weg te klein te worden :D

    BeantwoordenVerwijderen