zondag 16 april 2017

Twinning

Weet ge, ik ben een vrouw van principes. Maar over de jaren heen (check mij oud klinken), werden bepaalde principes bijgesteld of zelfs volledig verworpen.

Principes zoals oh nee, hoor, mijn kinderen gaan alleen educatief verantwoorde tv-programma's kijken. En dan zit ge daar, op ne zondagochtend met twee koters die al van kwart voor fucking zes uur klààrwakker zijn (en gijzelf natuurlijk niet). Komt u alstublieft binnen, Kaatje met uw tralalaatjes, en breng Bumba, Hopla en 10.000 luchtballonnen ook maar mee.

Of, nog zo eentje: mijn kinderen gaan geen snoep krijgen onder de leeftijd van 2 jaar. Met kind 1 lukte dat perfect. Kind 2, ik daag u uit.

En dan kom ik nu tot een derde principe: ik ging nooit, never, jamais, mijn dochters hetzelfde kleden. Nee, twinning zou hier niet, pas, not, gebeuren. Ik geloof dat dat met vroegere trauma's te maken heeft.
Zussie, als ge dit leest, twee woorden: "Eerste. Communie." & I rest my case.

Maar toen, tja, something happened. Ik kocht vorige week (dat opendeurweekend van de Soldeur toen ik niets meer ging kopen - damn) een oh-zo-schoon kersenstofje waar ik onmiddellijk een fronsrokje in zag voor Babette; en kocht daar ook een glitterelastiek bij. Shimmer and Shine, ook nog zo een leuk duo op Nickolodeon Jr.

Ik kocht een halve meter stof. Ik zie mij nog staan in de winkel "ja, daar heb ik zeker genoeg mee ze". Eh, ja duhhh, 't kind is amper een meter hoog, de afstand heup-knie is daar de helft niet van hé. Stom misrekeningske (en welk vak geef ik ook alweer? juist ja.) Enfin, ik knipte dat stofje dus in twee. 25 cm was nog ruim voldoende om de roklengte deftig te houden. Dit rokje zat trouwens ook wel weer snel in elkaar, ik hou echt van deze snelle naaiprojecten zoals ik er de laatste tijd een paar maakte.

En wat doe je dan met die rest... En zeker als dat jongste spook zo naar dat rokje aan het lonken is... Ja... nog eentje maken. Geen glitterelastiek meer in huis, dus met gewone witte elastiek uit de voorraad, maar hé, ze glunderen en blinken allebei, toch? #insertduusdhartjes

Sisters in crime

Yeah!

Liefde!

Geen 5 seconden moogt ge u draaien.
Geen. Vijf. Seconden.

Oh ja, remember het "foto-gezicht" van Babette? Die fase is ondertussen zo goed als gepasseerd. Nu begint Estelle te experimenteren met verschillende gelaatsexpressies. Moeilijk om dan uw gezicht in de plooi te houden :-).

Estelles versie van "kijk eens blij".

en "kijk eens boos"

Modellenpose ftw

When you realize this is your circus
and those are your monkeys.

Stof:  Kersjes (by Poppy) - Soldeur Kortrijk
Patroon: werkwijze van Mina Dotter gebruikt



Follow me!
BlogLovin: klik hier
Instagram: klik hier

8 opmerkingen:

  1. Zalige foto's! Ze zien er in ieder geval niet getraumatiseerd uit door de twinning 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, enne, ik overweeg hier zelfs een broer-zustwinning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch niet voor een rimpelrokje mag ik hopen :-p. Ik ben wel open-minded, maar een rimpelrokje voor Ernest zou me nu toch wel een brug te ver zijn ;-).

      Verwijderen
  3. ik zou die kleinste van jou echt opfretten! Die gezichten! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga je toch een grote honger moeten hebben peins ik ;-).
      Tis een komiek smoelentrekkertje :-).

      Verwijderen