donderdag 5 januari 2017

Hello 2017, hello Mitch!

Jiha! Mijn eerste blogbericht van 2017 :-)

In 2017 ontmoette ik Mitch (na aanraden van deze topvriendin/collega/blogster/naaister/mama => hey hey, als dat niet genoeg stoef op éne dag is, Tine?), en laat mij zonder overdrijven zeggen: wat een revelatie is me dat! Voor de mensen die niet mee zijn: Mitch is een sweaterpatroon uit La Maison Victor, het leek eigenlijk alsof het boys only is, maar mits weglaten van het driehoek-detail, perfect voor meisjes vind ik. En wat een gemakkelijk patroon! Amper drie delen! Met de overlock zit dat in no-time in elkaar. En dat meen ik :-).

Ik had in 2016 een stoer sweatstofje op de kop getikt, een beetje buiten mijn gewoonlijke keuzes want zwart weerde ik lang uit de kleerkast van mijn oudste dochter. Maar nu ze een hipsterkleuter aan 't worden is: enter wit (wat doe ik mezelf toch aan?! #netgeenofficiëleVanishsponsor) met zwarte kruisjes. Gecombineerd met zwarte boordstof levert het dit op:







De lightbox is een cadeau van De Vent. Ik had dat al verschillende keren gespot in blogland en vind dat wel een cool deco-stuk. Eens "subtiel" laten vallen dat ik dat wel tof vond, en hoppa!
De bloemen komen van Greetz.be. Ik nam deel aan een wedstrijd bij deze mevrouw, en mijn naam werd door het kleuterpolleke van haar coolkid als winnaar uit de pot gehaald. Joehoe! Uw eigen bloemen kopen, kwestie van nog eens een vaas uit de kast te kunnen halen. Insert zielige emoticon. #wemogenaleenslachen. Wel heel bizar om zo bloemen in een doos via de post te krijgen.

Dit jaar waag ik mij niet aan een to-sew-lijst. Misschien vertel ik in één van mijn volgende blogposts hoeveel er van mijn lijst van 2016 terecht gekomen is...


Patroon: Mitch sweater - LMV
Stof: sweater zwarte kruisen op wit - Soldeur Kortrijk

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Ik zie dat graag zo monochrome en ze straalt erin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel ja, ik zie dat ook wel graag, maar dat was altijd "op een ander zo schoon". Nu ik er mij aan gewaagd heb, zie ik dat nog wel in haar kleerkast terecht komen... Ik merk wel dat ik nog steeds sneller naar vrolijke snoepkleurtjes grijp. Clichés en al :-)

      Verwijderen
  2. Wahaha, dan zijn die van mij ook hipster kinderen of wa?
    Nu, ik hou wel van zwart voor kinderen en alles past zo schoon bij elkaar... doe maar vrolijk verder, zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Ja dan zullen jouw kinderen ook hipsters zijn! Ik vond zwart voor baby's niet mooi. Of toch niet voor mijn baby's dan :-). Maar vanaf nu mogen ze, haha!

      Verwijderen
  3. Dit is geweldig.
    Toffe mensen kennen is altijd en dan nog eens stimulerend werken. :perfecte combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How zeg, je doet me blozen hoor :-) Fijn dat ik je kon helpen, en zie ze eens hip zijn zeg!

    BeantwoordenVerwijderen