dinsdag 3 april 2018

d r i e !

Jup, het is alweer een tijdje geleden. Ik had de voorbije maanden verschrikkelijk veel last van een naaidip. Het enige waar mijn naaimachine wel dienst voor deed, was het maken van prinsessenjurken voor ons schooltoneel eind deze maand. Daar zijn we, piepow en ik, toch een 8tal weken mee bezig geweest. Binnenkort mogen we dan ook het resultaat laten zien, spannend! Maar bon, naast die prinsessenjurken, werd hier zo goed als niets genaaid. Druk, en gewoon even mijn zetel liever zien, dan het verslepen van naaimachine naar tafel en dan achteraf alles weer opruimen... Laat ons stellen dat ik uitkijk naar mijn naaikamer die ik hopelijk eind dit jaar in gebruik kan nemen! 

Op 26 maart werd mijn baby al drie jaar seg. DRIE! Het is intussen een traditie geworden: voor hun verjaardagen moeten mijn kinders iets dragen dat ik zelf heb genaaid. Voor eerdere verjaardagsoutfits van Estelle kan je hier en hier kijken. Wat ook traditie is, is dat ik daar vrij laat aan begin. Een echte struisvogelactie van mezelf.


Het is een Lena dress geworden, maar dan met de plooi naar binnen toe. Dat patroon werd hier al eens gebruikt voor Babette, een vrij makkelijk patroon, niet te veel poespas maar toch speciaal met die plooi in het rugpand. Lekker ruim, zoals Estelle dat graag heeft. Het voorpand is dan ook erg eenvoudig.


Maar makkelijk? Dat geeft niet erg veel voldoening, toch? Dus koos ik als stofje de oker grill van de vorige See You At Six Playtime collectie. Lijntjes, lijntjes, lijntjes. Het duurde niet lang voor ik mezelf vervloekte. Want ja, die lijntjes, die moeten dan toch ook wel doorlopen hé - ge zijt ne neuroot of ge zijt het niet. Dus ik deed van duusd speldjes en ben vrij tevreden over het resultaat. 


Om het geheel nog wat op te leuken, appliceerde ik "playtime" (van de stofrand) op de rug, net boven de plooi. Daar kreeg ik veel toffe reacties op. 


De boordstof is er trouwens ook van See You At Six, de lichtroze variant. Ik vind het contrast wel leuk zo.

En zo lang als mijn kinders mij dat toelaten, zet ik hen een kroon op voor hun verjaardag. Liefst matching met het jurkje - ah ja! Dus ook hier komt de lichtroze boordstof aan te pas, met aan de binnenkant het stofje van de jurk. Tussen die twee lagen stak ik een laagje tafelzeil, goed stevig! 


Oh mannekes toch, drie jaar. En binnen een tweetal maanden mag ik alweer naaien voor mijn andere baby die vijf jaar wordt. Waar is die pauzeknop seg?

 Stof: See You At Six Playtime: Grill Chai Oker en boordstof Amberlicht roze (Stof op Zolder)
Patroon: Lena dress - kroontje mina dotter


Follow me!
BlogLovin: klik hier
Instagram: klik hier 


3 opmerkingen:

  1. Dqt vqn die duusd speldjes, dat klopt alleszins :-) Well done, dit kleedje, maar je wist al dat ik dat vond hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh zeg wat een schattig kind is dat toch eh! En vrouw! Jouw baby is maar 3, de mijne is 5 :O en mijn grootste baby is al 9! NEGEN! My god wanneer is dat allemaal gebeurd :O

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciii :-)
      En omg, negen ö ... volgend jaar een tiener... zijt ge daar wel klaar voor?

      Verwijderen