zaterdag 2 januari 2016

Een nieuw masjien

Dat mijn jongste telg nogal groot en kloek gebeend en gevleesd is, dat vertelde ik al vaker. Dat het moeilijk is om daar kleertjes voor te vinden, dat spreekt voor zich. We kunnen het kind niet in blote billen buiten sturen, daar zou van geklapt worden. Het makkelijkste kledingstuk voor haar is een simpele legging, in tricot (rekkersstof dus).

Voor volwassenen is een legging fout fouter foutst (!!!) om als broek te dragen (echt, wat mij betreft is dat het vrouwelijke equivalent van witte sokken in sandalen) maar voor een baby is dat zeker wel done.



En zo komt het dus dat ik vaak leggings naai. Met mijn Brother Innovis 15 lukt dat aardig, maar het neemt veel tijd in beslag. Voor mijn verjaardag kreeg ik wat sponsoring voor een overlockmachine. Vadertje Staat deed eind december de rest (hello, eindejaarspremie) en du-hus staat hier nu dit masjien op mijn tafel te blinken:

Brother Lock 2104D

Werken met tricot zou daar veel sneller mee gaan, en dus deed ik de test. Ik nam snel het vertrouwde patroontje over, maat 80 maar wel wat verlengd, verbreed en verhoogd (want eigenlijk draagt dat sprot hier maat 86), knipte en lockte alles aan elkaar. Al bij al geen uur werk. Woooop woop! Ik voel bandwerk aankomen...

Patroon: Emma & Mona, babylegging
Stof: uit schoonmoeders voorraad :)

Voor mensen die zich afvragen wat zo'n machine nu precies doet:
ook vanbinnen netjes afwerken, zoals u hier ziet
*grijns*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten