zaterdag 2 januari 2016

Happy Sew-Year !

Dit jaar ga ik eens niet mee doen met goeie voornemens. Vorig jaar ging ik 'minder moeten' en het woord 'vlug' vermijden. 'Minder moeten' is al serieus gebeterd. In 2015 namen we een poetshulp, en dat zorgt wel al voor veel meer rust. Elke maandagnamiddag geniet ik even van een heel proper huis. Van 16u tot aan het avondmaal, that is.

Tuesdays be like...
So true. En mmm, Oreos.

En het woordje 'vlug', tja, daar ben ik nog niet van af. Wij vrouwen zijn natuurlijk wel vaak multitaskers hé. Lilith schreef hier een interessante blogpost over hoe we het multitasken soms eens moeten stopzetten. Ook Lieve wist me het 'moeten' een beetje te doen relativeren. En stiekem moet (haha!) ik door haar altijd wat gniffelen als er patatten op het menu staan.

Maar goed, geen voornemens dus. En ik doe een poging de to-do-lists van de to-do-lists te beperken. Wat ik wel wil maken, is een to-sew-list. Hip en al. Maar we gaan er niet in overdrijven, kwestie van het haalbaar te houden. Hier gaan we, geflankeerd door mijn Pinterest-borden (in willekeurige volgorde)...

  1. een tissuedooshoes - want die kleenexdozen zijn nu niet bepaald zo'n schoon decorstukken op de salontafel
  2. een paar leggings en harembroeken voor Estelle - als 't maar comfy is - met mijn nieuw masjien ah jaaaa. Die laatste maakte ik al eens maar is niet op de blog geraakt. 
  3. rimpelrokjes met elastiek voor Babette - want peuterbuikjes die daar zo bol boven staan, zijn too cute
  4. een rok in laagjes (maar zéker niet in dat stofje *omg*), ook dit vind ik mooi bij Emma & Mona
  5. de slaapzak uit Zo Geknipt 2
  6. jurken! jurken! jurken! uit SVDHZ2 en Zelfgemaakte kleertjes voor toffe meisjes 2 en natuurlijk mijn laatste aanwinst de Once Upon a Party reeks (Ienemiene) waar ik Babettes kerstkleed al uit maakte. 
  7. graag nog een tussenseizoenjasje voor Estelle, waarvoor ik wellicht terug bij Ienemienes Jackie of Maelle mijn mosterd ga zoeken :-).
  8. een Liv-rokje (ja, ik wacht altijd tot de hype gepasseerd is...) 
  9. twee Julia sweaters (vorige die ik maakte is ook nog niet op de blog geraakt, wegens niet zo heel tevreden van het resultaat)
  10. een misschien waag ik me wel eens aan iets voor mezelf?

Ja zeg, ik ging niet overdrijven... Ahum.

Ook nog emo-sewing op de planning dit jaar:
- maart: een doop/verjaardagskleed + kroon voor mijn baby-die-al-peuter-wordt
- juni: verjaardagskleed + kroon voor mijn peuter-die-al-kleuter-wordt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten