zondag 1 november 2015

Over batterijen opladen enzo

Ik vertelde dat al van in het begin (bijna 1 jaar geleden sèg): ik ben een lijstjesmens. Voor het eerst na jaren gesukkel (nee ik overdrijf niet) heb ik het geluk om een lesopdracht voor een gans schooljaar te hebben. Ik mag en kan mezelf dus weer eens volledig smijten in mijn job.

Dat het druk is met fulltime werk en twee kleine koters, dat is niets nieuws. Zo komt het dat ik de laatste weken zowat continu tegen deadlines aan hinkte. Ik snakte naar vakantie en tijd want de cursussen moeten dus aangevuld worden, taken en toetsen opgesteld, jaarplanning gefinaliseerd etc etc.

Maar op mijn 30ste (ja, ik heb mij ermee verzoend) heb ik intussen een gezond portietje zelfkennis opgebouwd en weet ik dat ik mezelf durf te verliezen in dat schoolwerk-tijdens-vakanties. En dan is plots die maandag er al terug en zijn de batterijtjes niet terug opgeladen.

Vandaar: een to-do lijstje! 7 dagen, 7 items. Here we go:

1. Op bezoek gaan bij mijn meme
Vandaag gingen we al even langs nadat we naar pepe* gingen, maar het was net voor etenstijd dus niet ideaal getimed. Volgende keer een afspraak maken dus :-)

2. Een echte herfstwandeling maken met de kindjes
Want hoe mooi zijn die herfstkleuren zeg. Ik besef dat ik daar te weinig van geniet. Ouder worden en zo.

3. Een lekker làng bad nemen
Mét een boekske, en vijf keer opnieuw warm water bij doen. Tot ik ouwe-meetjes-vel heb.

4. Op date gaan met De Vent
Zonder kindjes. Want dat is lang geleden, maar toch wel nodig. Bovendien vieren we deze week vijf-jaar-samenzijn, dus the time is now.

5. Een avondje achter mijn naaimachine zitten (en kunnen doordoen)
Daarvoor ga ik eens lief kijken naar De Vent, want dat betekent dat hij de kindjes volledig moet overnemen.

6. Eindelijk op baby-bezoek gaan
Ik maakte een geboortesetje voor Jules, een schattig manneke van een dierbare vriendin. Jammer genoeg woont ze in het verre Limburg en kan ik dus niet eventjes rap over en weer naar daar. Maar in een vakantie doen we al es nen effort

7. Een ochtend uitslapen
Daarmee wordt bedoeld: langer dan 7u. Lieve schone kinders hebben wij, maar vroege vogels, damn. (Benieuwd of dat over 10 jaar nog zo zal zijn...) Ook hier even een knipoog en een puppyface richting De Vent. ;-)

Oh zeg, ik heb er zin in! Het to-do lijstje met school- en huishoudelijke jobkes ga ik jullie niet mee vervelen, maar het vooruitzicht van elke dag één van bovenstaande items af te mogen vinken, maakt alles luchtiger :-). 

U hoort nog van mij :-).

1 opmerking: